Anybody out there?

Någon som fortfarande läser här?
 
Vare sig det är det eller inte så tänkte jag försöka börja skriva lite här igen, mest för att få skriva av mig när det känns jobbigt.
 
Jag har just flyttat till England, jag kom hit i onsdags kväll, och ska väl stanna här till sommaren är det tänkt. Just nu känns det mest jobbigt helt ärligt, men jag försöker att inte tänka på det. Ju mindre jag tänker på det desto lättare blir det att bara leva i stunden.
 
Familjen är trevlig. Det är en ensamstående mamma, Charlotte, och hennes 15-åriga dotter Olivia. De har 2 hundar, Nessaja som är en ettårig labradoodle och Tabaluga som är en golden retriver, kanske 7 år? Jag minns inte. De bor utanför Exeter, i sydvästra England, i ett väldigt fint hus, men tyvärr känns det som att det är lite för mycket mitt i ingenstans.. Det blir nog bättre när jag har lyckats skaffa ett socialt liv!
 
Om några veckor kommer deras nya häst hit till gården. Det är en sekt. A welshponny, en showhäst, som heter Piruette. Hon är 5 månader nu och ska just börja avvänjas. Vi var och hälsade på henne igår på stuteriet och oj vad hon var söt!
 
Och jag är i full gång med min utbildning - jag ska bli matematiklärare. Jag läser första terminen på Kau och läser distans, sitter och halvpluggar till en tenta i skrivande stund faktiskt.
 
Ja just det, jag har hittat en ny kompis - nutella. Känner jag min deppig så är det bara att ta lite nutella! Det hjälper inte, inget alls faktiskt, men det är gott iaf. Och bara något lite positivt är ju bra. Jag kommer bli fet under tiden jag är här... :)
 
Så vad ville jag ha ut av det här inlägget? Mest bara presentera mig lite för min mystiska läsare som tittar in lite då och då, och skriva av mig.
 
Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0