Mindre plugg, mer mys med fölis!

Idag ska vi fara till Piruette och vara med henne litegrann, vi vill hinna få henne så van med oss som möjligt innan hon kommer till oss. Det kanske blir så att det kommer att komma två föl, en kompis till Piruette så hon slipper vara själv innan Olivia har hittat en till häst. Jag ska försöka komma ihåg att ta lite bilder att lägga ut senare :)
 
Igår var jag i Taunton och träffade en annan au pair, Kinga. Hon var trevlig men Taunton var ganska långt bort, typ en timme med bil, så det är väl ingenstans jag lär fara jätteofta. Nästa vecka ska jag träffa en annan au pair som bor i Ivybridge, nära Plymouth, vilket är ännu längre härifrån. Men vi ska träffas i Exeter så jag slipper fara långt då iaf.
 
Mitt pluggande går inte mycket framåt! Jag tar inte tag i det, men det känns inte riktigt heller som att jag måste det för jag kan det mesta som vi går igenom på lekitonerna... Men jag måste läsa på mer om historisk matte iaf, det är intr kul alls, och helt ologiskt enligt mig! ;) Om man till exempel skriver 60 på babyloniskt vis: |, men symbolen för 1 ser lika dan ut. ||| skulle alltså kunna betyda 3, eller 180, eller 62 osv... Man kan inte heller veta om | står för 60, 1/60, 1/3600.. Lite klurigt med andra ord.
 
Men till något roligare: Nyårs! Fy faasen vad jag längtar!! Det blir att fira i London i år, Ville kommer att vara här och även bästa Jennifer har tänkt komma! Jag hoppas också att Mimi kan komma som vi pratat tidigare om, jag håller alla tummar och tår som jag har på att hon kan! :) Vi kommer nog att bo på något vandrarhem och så har jag och Jennifer försökt leta runt efter bästa nattklubbarna. "Baara" två månader kvar! Haha, så har jag något att se fram emot iaf :)
 
En av de bästa kvällarna, nyårs -12/13. Saknar ♥
 
 
Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0