Ond hals och matteplugg

Jag känner mig löjligt duktig idag, för att jag klev upp nyss och inte låg kvar i sängen. Löjligt nog så är klockan hemma i Sverige snart 9 och ja, jag skulle nog ha varit uppe nu om jag var hemma. Men jag vill få lov att vara stolt ändå.
 
Jag tror Charlotte skulle till London idag, och Olivia är i skolan, så isåfall är det bara jag och hundarna hemma. Och min hosta. Det vill inte försvinna och halsen gör så ont så att dte är just precis att jag kan svälja, vilket är ett framsteg från i helgen. Men hostan är ny och inte alls så hjärtligt välkommen som jag tror att det vill vara. Usch.
 
Idag har jag som mål inom pluggandet att läda klart alla kapitel i kompendiet som vi har inför tentan. Sammanlagt så tror jag det är runt 8 kapitel + en bok som jag läste i helgen. Efter att jag är klar med läsandet kommer den spännande delen: uppgifterna. Då är det upp till bevis om läsningen vart till någon hjälp eller inte. Det som är lite jobbigt med den här tentan är att vi har gått igenom så mycket olika sen vi började. Vi har haft 5 olika lärare och gått igenom 5 helt olika grenar inom matematiken, några som inte har något med varandra att göra. Därför blir det lite svårt att ta till sig allt på ett bra sätt, men det får lösa sig. De jobbigaste för mig är matematikens historia då vi ska jobba med matematik på mayaindianskt vis... Jag tycker inte om att vara den som är den, men jag förstår faktiskt inte varför vi ska kunna det. Men, det är bara att bita ihop och se glad ut!
 
Nej, nu står jag inte ut längre. Jag måste gå och fixa lite te till min onda hals, sen senare idag ska jag försöka orka att lägga upp lite bilder på huset och så.
 
Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0